CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 15, 2010

wake UP call

assalamualaikum..


sekarang ne musim dapat result final exam las semester..then...jeng! jeng!

setelah beberapa mnerima kputusan itu dgn redha dan bfikiran positif (dengan bantuan rakan2 sekalian *tenkiu*)..akhirnya bjaya lar post ini dpublishkan..



mungkin kita(especially diri sendiri) sebenarnya x sedar segala ujian yang menduga ini adalah
wake up call daripada Allah.sebab selama ne terlalu sangat lalai,main2,koya2..bila keluar result ne,Allah nk kita kembali padaNya,reflect diri sendiri..apa lar yang aku buat selama ini?adakah aku ingat Dia setiap detik?byk manakah air mata ini keluar kerana mengingati dosa2 diri sendiri?bila gembira tu gelak sampai tak ingat dunia..kan tuz??



Allah itu Maha Pengasih Maha Penyayang nak aku kembali flashback..

Dia turunkan ujian sebegini..seriusly,,aku bersyukur sebab diuji begini..because Allah noes da best..He want us to bring our heart closer to Him..



''Dan apa jua yang menimpa kamu dari segala kesusahan(atau bala bencana)maka ia adalah sebab daripada apa yang kamu lakukan(dari perbuatan salah dan berdosa);dan dalam pada itu Allah memaafkan sebahagian besar dari dosa kamu'' (Asy-syura:30)



And one more thing,,kita mestilah jujur dalam bermuhasabah diri ne so that kita xkan ulang(try da best) untuk tinggalkan segala2 perkara2 yang boleh menjauhkan kita daripadaNya..

inshaAllah..
p/s: xper syg,,usaha lagi (my faveret quote for this time being)




















0 comments: