CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, December 17, 2009

welcome 1431H.

assalamualaikum

sebentar tadi dah pun masuk tahun baru 1431H.di rumah saya di Terengganu yang indah,maghrib tadi hujan turun dengan renyai2 menyambut 1Muharam.saya berasa bahagia.Alhamdulillah,saya masih berpeluang untuk merasai 1Muharam.tidak terkira banyaknya nikmat yang telah Allah berikan kepada kita.nikmat yang paling besar dan manis tentulah nikmat Islam dan Iman.Saya sendiri sebenarnya seringkali terleka denagn segala nikmat yang telah Allah berikan.kadang2..ter'RIAK' dengan apa yang kita ada.kita juga sering merasakan tidak cukup dengan apa yang kita ada,tidak bersyukur..
“ Dan ingatlah ketika RABB kamu berkata, jika kamu bersyukur maka AKU akan tambahkan(nikmat kamu)…”(Ayat 7, Surah Ibrahim)

sesekali Allah menguji kita,kita merasa berputus asa sedangkan jika difikirkan setiap ujian Allah itu untuk mematangkan kita.Allah tidak menyukai hamba2Nya mudah berputus asa.
“ Apakah manusia menyangka mereka akan dibiarkan mengatakan kami beriman sedangkan mereka masih belum diuji?” (Ayat 2, Surah Al-Ankabut)
emak saya selalu berkata,Allah akan menguji hamba2 yang Dia sayang,jadi berlapang dadalah dengan ujianNya.
sesungguhNya setiap kesulitan pasti ada kesenangan.

bagaimana pula dengan hubungan kita dengan sesama makhluk?jujurnya saya MENGAKUI,saya insan yang penuh dengan kekhilafan,yang masih banyak sifat mazmumah.saya masih lagi bukan along yang baik,saya bukan pelajar yang baik..saya juga bukan sahabat yang baik.tapi Insya Allah,saya akan cuba sedaya upaya untuk mengubah diri saya..meMATANGkan sikap saya.mengubah paradigma saya.saya ingin memohon maaf atas segala kekurangan saya.

Lastly..
saya,FATIMATUZ ZAHRAH ASRI ingin menjadi HAMBA yang lebih baik untuk mencapai cintaNYA,,

p/s:salam Maal Hijrah.

~10.34p.m waktu malaysia.

0 comments: